منتقدان چهارشنبه سوری
تاریخ فراموش شده

 نویسندگان و نظریه‌پردازانی نیز بوده‌اند که جشن‌های چهارشنبه سوری و نوروز را آیینی ناپسند و مذموم می‌دانستند. برخی روحانیون پس از انقلاب سال ۵۷ سعی در زدودن این جشنها از تقویم ایران کردند. در اسفند ماه سال ۱۳۸۸، خامنه ای در پاسخ به سوالی در خصوص مراسم چهارشنبه سوری این مراسم را «مستلزم ضرر و فساد» دانست و خواستار اجتناب ازآن شد. مرتضی مطهری چهارشنبه سوری را از آن «احمق‌ها» می‌دانست. مکارم شیرازی نیز چهارشنبه سوری را حرام دانست و گفت:چهارشنبه سوری یک سنت خرافی است، نباید سنت خرافی را احیا کنیم و از همه اینها گذشته اسراف در مال است و نباید اسراف در مال کرد.


رسانه‌های دولتی در سال‌های اخیر تبلیغات فراوانی برای خودداری از برگزاری آیین‌های چهارشنبه‌سوری انجام می‌دهند که از جمله ی آنها می توان به پخش پشت سر هم فیلم های جدید از صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران در روز برگزاری این مراسم و همچنین پر خطر جلوه دادن این مراسم از طرف رسانه های دولتی اشاره کرد.


نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت20:26---7 مهر 1391
سلام.آن ها خیلی کار احمقانه ای کردند که چهارشنبه سوری را منع کردند.من هم قبول دارم امروزه چهارشنبه سوری بد شده ولی باید آن را مثل ایران باستان و زمان صفویه و زندیه و پهلوی برگزار کرد.
به امید ایران پیروز


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, توسط امیررضا و پوریا |